torsdag 5 juli 2012

Starten

Vi har skaffat kolonilott!

Det trodde jag inte faktiskt. Det började med att Micke ville skaffa bin. När han började forska i vart han skulle ha sina samhällen så blev det på Lupinen.
Intresset av att få dit bin var positivt, och vi valde en odlingslott som är alldeles intill där bina ska vara.
Vi har två lotter. En odlingslott precis bredvid bina och en odlingslott till som är mera in i  området. Det är bara en gräsmatta där  idag.
Där tänker vi oss att bara sitta och softa. Grilla, fika och odla blommor.
Det är mycket att göra, men det får inte bli några “måsten”… vilket det ändå har en tendens att bli. Märker det redan….
Bilderna i bloggen kommer att variera. Jag har inte alltid med mig min kamera. Då får mobiltelfonen jobba lite grann. Jag skall försöka att dokumentera från lotten så ofta jag kan.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar